Jezme tučně – buďme zdraví

Jak už napovídá samotný název článku, řeč bude o tucích. A protože jsem za svůj život vyzkoušela snad všechny možné výživové nesmysly, můžu zodpovědně napsat, že konečně jsem našla, co mé tělo žádá a co mu vyhovuje. A to se týká právě tuků.

Běžně bychom měli přijímat 30–35 % energie z tuků.

Orientace na nízkotučné průmyslově zpracované potraviny nemá se zdravým stravováním nic společného.

A zrovna tady dělá spoustu lidí, kteří chtějí zhubnout, velkou chybu!!!

Moc dobře si pamatuju dobu ( po sametové revoluci), pro ty mladší ročníky, kteří se nezajímají o dějiny a také pro ty, kdo si nic nepamatuje, byl to rok 1989:-), ty bláho, to už je tak dlouho:-)

Moc dobře si pamatuju, když můj taťka slavnostně přinesl domů RAMU a několik let jsme ji konzumovali místo másla, jelikož nám všude v médiích cpali do hlavy, že tohle je ten nejsprávnější a nejzdravější tuk na světě.

No a skoro 30 let poté se pořád objevují reklamy na ztužené tuky, které jsou strašně zdravé. Spousta lidí se o zdravý životní styl nezajímá a pokud jedou jenom podle reklam, nestačí se pak divit, jak přibírají na váze nebo trpí různými nemocemi.

Pokusím se v tomto článku vysvětlit, které tuky jsou tzv. špatné a které považuji za výživově nejvhodnější. Nebudu ale zacházet do nudných podrobností, v článku budou odkazy na relevantní zdroje, kde si je můžete přečíst.

Tady najdete jenom stručné informace, jak jste zvyklí:-)

Hlavní součástí tuků jsou mastné kyseliny, které mohou být nasycené (SFA), mononenasycené (MUFA) a polynenasycené (PUFA).

Více podrobnějších informací najdete v tomto článku od Margit>>

V tomhle článku chci dát důraz hlavně na  Omega 3 mastné kyseliny, kterých máme téměř všichni ve stravě nedostatek a jsou nejzdravější. Měli bychom je konzumovat pravidelně, abychom předešli:

  • kornatění cév
  • mozkovým a srdečním příhodám
  • zánětům různého druhu (ulcerózní kolitida, endometrióza, lupénka, Crohnova choroba)
  • onemocněním kostí a chrupavek ( Revmatoidní artritida)
  • stařeckým demencím ( Alzheimrova choroba) a dalším běžně se vyskytujícím chorobám

Pokud už přece jenom trpíte některou z těchto nemocí, zařaďte tyto potraviny do svého denního jídelníčku a uvidíte sami, co se bude dít.

Každopádně mi o tom dejte vědět:-)

Přírodní zdroje Omega 3

  • Máslo, sádlo
  • Avokádo
  • Vlašské ořechy
  • Kvalitní tučné ryby (losos, tuňák, makrela, sleď, sardinky, tresčí játra)
  • Semínka (lněné, konopné, slunečnicové a další)
  • Ořechy
  • Olivy
  • Vejce

Ale ruku na srdce, kdo z Vás má pravidelný přísun ryb, semínek a ořechů?

Pokud nejste schopni konzumovat tyto potraviny denně, je dobré si si koupit kvalitní doplněk stravy, s výběrem vám můžu pomoci:-)

Napište mi do komentáře, ať vím, jak na tom jste 🙂

Pokud si potřebujete ujasnit informace kolem zdravých tuků nebo si nevíte rady se zdravým jídelníčkem, přijďte na konzultaci, mrkneme na to spolu:-)

A hlavně, i zdravé potraviny můžou někomu škodit, zjistit intoleranci je nezbytně nutná věc, než začnete jakkoli upravovat svůj jídelní režim.

Objednat se můžete zde>>>

S láskou Renča

Zdroje:

https://www.margit.cz/encyklopedie/tuky/

https://www.margit.cz/encyklopedie/vlasske-orechy/

https://dr.frej.cz/fejetony/kokosovy-olej-a-omyly-odborniku-na-vyzivu

https://dr.frej.cz/fejetony/malo-tuku-hodne-cukru-a-korupce

https://dr.frej.cz/zdravi/tucne-superpotraviny-v-nasi-strave

 

 

Renáta Nováková
Jsem to prostě já.... Nadšeně propaguji zdravý životní styl, nedržím žádnou dietu, sportuji tak, aby mě to bavilo a přiměřeně svému věku, dělám jenom ty věci, které považuji za správné, snažím se lidem říkat pravdu, i když je to někdy nepříjemné, nesnáším přetvářku.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů najdete zde: http://rencanovakova.cz/gdpr/