Zavodnění organismu a jak se ho účinně zbavit

Jedna moje klientka mě inspirovala k napsání tohoto článku a možná i já inspiruju další lidi k tomu, aby si ho přečetli a zamysleli se, jestli náhodou nedělají něco špatně:-)

Můžou ho číst i lidé, kteří netuší, jestli jsou zavodnění, nevěnují tomu pozornost a snaží se zhubnout a nejde jim to.

Podle mě je nejjednodušší postavit se na chytrou váhu, která vám změří poměr vody, svalů a tuků v těle. Nestojí zas tolik peněz a je poměrně přesná. Máme ji doma několik let a úplně to stačí.

Co se týče vody v těle, mělo by se číslo u zdravého jedince pohybovat někde mezi 45-65 %, podle toho, jestli jste muž nebo žena. Pokud je  číslo vyšší, máte pravděpodobně problém se zavodněním.

Jak to můžete jednoduše poznat i bez váhy? Například máte oteklé nohy a ruce, hlavně v létě. Jeden z varovných signálů, že můžete mít problém se zavodněním, je i pomerančová kůže neboli celulitida.

Možná máte pocit, že jste nafouklí, to může být taky jeden z příznaků.

Pravděpodobné příčiny:

  • nadměrný příjem sodíku, cukru a škrobu v průmyslově vyráběných potravinách
  • konzervační prostředky
  • hormonální nerovnováha ( u žen například užívání antikoncepce)
  • překyselení organismu
  • nesprávné složení stravy

Tak a teď se dostaneme k tomu, jak se zavodnění zbavit.

  • Je nezbytně nutné vyloučit ze stravy uzeniny,konzervy, instantní jídla, některé slané sýry, slané pochutiny, sladké nápoje včetně slazených minerálních vod s vysokým obsahem sodíku.
  • Omezit  cukr a sladké pochutiny, bílé pečivo.
  • Naopak zařadit do jídelníčku potraviny, které obsahují draslík, například brokolice, banány, meruňky, brambory, cibule, čočka, fazole, špenát, zelí a další.
  • Přidat do denního režimu hrst ořechů a semínek
  • Začít se hýbat
  • Je dobré taky rozproudit lymfu, buď masáží nebo na našem plasmovém generátoru

A co je nejdůležitější – dostatečně pijte!

Pokud si myslíte, že když přestanete pít, tak se odvodníte, je to pěkný nesmysl:-)

Organismus začne šetřit a tak budete v bludném kruhu.

Je to jako s jídlem, začnete méně jíst, tělo si začne ukládat do zásoby.

Dostatek čisté vody a bylinkové čaje  jsou ideální. Velkým obloukem se pak vyhněte hlavně slazeným nápojům a alkoholu.

A kolik vody vypít?

To záleží na váze, věku, pohlaví, ročnímu období, pracovnímu prostředí atd. Každý to máme jinak a tak je důležité poslouchat své tělo a dát mu napít kdykoli, když má potřebu. Minimálně ale 1,5 litru čisté vody za den.

Každopádně, pokud se vám nedaří zhubnout z jakéhokoli důvodu, přijďte se poradit, příčinou vašeho nezdaru může být i intolerance na potraviny:-)

Objednat se můžete zde>>>

Renča

 

Renáta Nováková
Jsem to prostě já.... Nadšeně propaguji zdravý životní styl, nedržím žádnou dietu, sportuji tak, aby mě to bavilo a přiměřeně svému věku, dělám jenom ty věci, které považuji za správné, snažím se lidem říkat pravdu, i když je to někdy nepříjemné, nesnáším přetvářku.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů najdete zde: http://rencanovakova.cz/gdpr/